Sunday, January 18, 2015

Pensacola

Vi lyckades köra lite längre än planerat och stannade för natten vid pensacola ca kl 18.
I morgon kommer vi anlända till New Orleans. Är ca 3.5h körning dit.

Vi har precis åkt in i en ny tidzon, så blir en timme jetlag. Vi är väldigt nära gränsen till Alabama. Åt lunch på en restaurang som hette något med Tuesday, men kommer inte ihåg exakt vad det hette. De hade iaf bra sallad vilket jag åt. Restaurangen var fylld av folk som var uppklädda vilket var en märklig känsla, sedan insåg Ida att folk har varit i kyrkan.

Tillbaka till att köra i USA. Tur att bilen har farthållare, jag har en tendens till blyfot när jag kör långt. Idag åkte jag igenom en laserkontroll och klarade mig fin fint iom att det inte var jag som gasade :)
Summerade antal polisbilar under dagen till 5. Idag stannade vi vid några rastplatser, och jag är väldigt imponerad. De var väldigt välstädade, på en rastplatsen lyckades jag även plåta en bil jag precis kört om. Bilen som drog en båt låg i ca 110 km/h.

Nu blir det till att tvätta lite.

No comments:

Post a Comment