Friday, January 23, 2015

Stoppad av polisen

För några timmar sedan kom vi fram till Fort Myers, och checkade in på ett billigt hotell som har uppvärmd pool. Hotellet gör även reklam för att man kan fiska, låna kanot m.m.

Efter ankomst bestämde vi oss för att hoppa in i bilen och leta mat. Kom bara ca 200 meter från hotellet innan jag såg hur en polisbil låg bakom mig och drog på blåljusen för att stoppa mig. Suck, vad hade jag nu gjort. Var säker på att jag inte kört för fort, så någon annan trafikregel måste jag ha bommat. Enkelriktat? Förbjuden sväng? Legat i fel fil och struntat i att svänga? Polisbilen stannade intill mig och jag vevade med rutan. Polisen undrade vart jag kom från, vart jag skulle och sade att bakljusen inte var tända och det var mörkt.
Lite fumlande i bilen och jag lyckades slå på dem. Varför går ljusen fram igång automatiskt, men inte bakljusen som man själv inte kan se?
Well, well. Polisen var iaf trevlig och tipsade om några restauranger, sedan fick jag åka iväg utan böter.

Lille A var dock trött, så vi valde hämtmat från Burger King.

I morgon blir det ett lite finare hotell i närheten av Sanibel Island / Fort Myers Beach.

No comments:

Post a Comment