Thursday, January 29, 2015

Shoppat klart

Dagen började med frukost som vi gjorde på rummet. Igår hade vi köpt saker för att göra gröt och snabbkaffe. Gröten blev okej, kaffet blev uselt.
Efter frukosten var ändå humöret på topp och vi gick iväg till en galleria som ligger relativt nära. På vägen dit såg jag att en butik sålde 1 gallon mjölk för $4.79. En gallon bensin kostar drygt $2. Med dagens kurs blir det ca 10 kr/liter mjölk och ca 4.37 kr/liter bensin. Hm inte riktigt som i Sverige.

I gallerian köpte jag två träningströjor och inget mer. På vägen hem köpte vi saker för att kunna äta en bättre frukost i morgon.

Lille A somnade när vi var nästan hemma, så då kunde Ida bada i poolen medans jag kollade så att A hade det bra.

Var lite osäkra på vad vi skulle göra på eftermiddagen, men beslutade oss för att åka till Sawgrass Mills, min favoritoutlet med drygt 300 butiker. Hör och häpna; Jag köpte inte en pinal, så jag är verkligen färdigshoppad! Kändes som att jag redan köpt allt jag velat köpa under den här resan.

När vi kom hem var det kväll, men jag passade ändå på att ta ett dopp. Poolen är ju uppvärmd.

No comments:

Post a Comment