Saturday, January 17, 2015

Seaworld

Äntligen är Seaworld avklarat och vi kan fortsätta norrut.

Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av Seaworld, men det var inte barnvänligt om barnen fortfarande sitter i barnvagn. På de flesta ställena stod det lämna barnvagnen här. Mycket bärande blev det.

Själva showerna var bra, och det var inte så långa köer. Vi spenderade ca 5 - 6h på Seaworld innan vi gick tillbaka till bilen och började köra.

Nu har vi stannat för natten i Gainesville ca 1.5h norr om Orlando. Ca 7.5h ren körning kvar till New Orleans, så vi kommer inte fram i morgon utan stannar nog halvvägs.

Lite om att köra bil i USA. De kan inte ha samma regler som i Sverige vad gäller hastigheter och släp. Jag har blivit omkörd av husbilar som drar en bil bakom när jag legat i ca 115 km/h (drygt 70 mph). Har även blivit omkörd av långtradare och en bil som drog släp med hästar när jag legat i den hastigheten.
En annan skillnad är att det finns många polisbilar på vägarna, ser minst 3-4 stycken om dagen, och därför håller jag hastighetsgränserna rätt bra.

Lunchen åts på Seaworld, och bestod av överprisad kyckling samt revbensspjäll. Middagen blev takeaway från en kinesisk restaurang vid hotellet. De hade riktigt bra mat.

No comments:

Post a Comment